David Štípek z Hradce Králové: Šance, které jsem si vypracoval, prostě musím proměňovat!

11.08.2014 08:55


David Štípek přišel z Viktorie Plzeň do Hradce Králové během léta, jako první posila nováčka v SYNOT lize. V neděli si během zápasu s Mladou Boleslaví připsal prozatím asi nejvíce brankových příležitostí v černobílém dresu. Ani jednu ale po skvělých zákrocích hostujícího brankáře Hrušky proměnit nedokázal. Po zápase byl tak pochopitelně zklamaný, na druhou stranu ale věří, že prokletí nevstřeleného gólu Hradeckých již brzdy přijde. 

Davide, jaké to bylo utkání z vašeho pohledu?
Před zápasem bych byl možná s remízou spokojený, ale po průběhu zápasu už rozhodně ne a jsem zklamaný. Já sám jsem tam měl minimálně dvě šance, které musím proměňovat. Nevím, co k tomu více dodat.

Co ta koncovka? Hradec nedal v součtu přes 600 minut v lize branku, z toho letos už tři zápasy …
Koncovka je špatná, to jste viděl. Myslím si ale, že herní projev není zase až tak špatný, protože šance si vytváříme. Horší by to bylo, kdybychom si je nevytvářeli. Kdyby jsme ty šance proměňovali, tak jsme už doma porazili Teplice a v neděli mohla odjet i s pár góly Boleslav. To je jediná chyba ve výkonu.

A co v té koncovce chybí, v přípravě to tam docela padalo.
Možná klid i zkušenosti. Jsme tady vesměs mladí kluci, kteří tu ligu, dá se říci, hrají poprvé. Nevím …

Pojďme k vašim šancím. V prvním poločase jste dostal krásný centr za obranu a skoro celou útočnou polovinu jste se řítil sám na Hrušku.
Trošku jsem přemýšlel, jestli nejsem v ofsajdu, protože mi bylo divné, že běžím takhle dlouho sám. Potom jsem se ale už soustředil na zakončení. Nejdříve jsem mu to chtěl dát na zadní tyč, pak jsem se ale rozhodl, že udělám kličku. Jenomže se mi to trochu seklo, ale i tak jsem stejně brankáře obehrál. Z brány mě zakončení vykopl vracející se obránce a další střelu pak Hruška.

A ta druhá výrazná šance po skvělé kolmici od Kuliče, kdy se vám najednou u vzdálenější tyče otevřel prázdný výhled na bránu a brankáře?
To je to samé! To musím dávat na zadní tyč. Měli jsme tam pak i další šance, Jura (Juraj Križko) trefil tyč. Možná nám chybí to pověstné štěstíčko a ten klid v koncovce.  

Říkáte si s kluky v kabině, že už ta mizerná série jednou musí skončit a vy začnete vyhrávat?
To si říkáme, na zakončení pracujeme v tréninku, i po něm zůstáváme a zkoušíme zakončovat. Myslím si ale, že to zase tak nejde natrénovat. Prostě to tam jednou padne a prolomíme to.

Může se to stát už v příštím kole v Plzni?
(usměje se) Myslím si, že se to stát může.

Vy budete hrát?
Ne, nemůžu. Mám to ve smlouvě, takže nastoupit nesmím.