Rudolph na nejvyšší stupínek nedosáhl. Studenti Tyla ale přesto slaví úspěch.

06.06.2014 14:35

Studenti Gymnázia J. K. Tyla se o minulém víkendu zúčastnili v Plzni finále projektu Formule 1 ve školách. CFR team letos na západ Čech ale putoval v kompletně novém složení. Tři Jirkové a dva Martinové, pětičlenný tým druháků a třeťáků převzal na začátku minulého školního roku štafetu od studentů, kteří tým vedli až do své loňské maturity. Nově vzniklý tým nakonec vymyslet nový monopost – Rudolpha.

Vytvoření závodního modelu je sice nejtěžší oříšek, zdaleka ale nejde pouze o to. „Hodnotí se i ústní prezentace týmu, marketing, propagace, grafické zpracování všech modelů, prezentační box a v neposlední řadě také rychlost formule a její zpracování,“ prozrazuje výrobní inženýr týmu Jiří Stuchlík. Ten mimo jiné pomáhal i se sháněním sponzorů. V tom byl nakonec tým z pod Bílé věže nejlepší a obhájil tak prvenství z minulých let. Úspěch ale mohl být zdaleka větší, pouze o kousek totiž Hradeckým uniklo celkové prvenství, které by jim přineslo další zajímavé ceny. Z nich tou největší bylo stipendium na Univerity of New York in Prague, které nakonec získal tým ze Strakonic. „Výhra je zkrátka výhra, bohužel na jednom ze závodních modelů byl porušen jeden technický předpis asi o 0,4mm,“ zklamaně prozrazuje Jiří Stuchlík, který zároveň dodává: „I když jsme tak zajeli s formulí nejrychlejší čas, nemohla být nominována na ocenění za nejlepší konstrukci a nejrychlejší model,“.

Celý tým získal z letošního ročníku vůbec první zkušenosti s tímto typem závodění, není proto divu, že přípravy byly obsáhlé a dlouhé. „Připravovali jsme se asi čtyři až pět měsíců, s tím že, poslední tři týdny byly asi nejproduktivnější“ doplňuje Stuchlík. Celá formule z balsy musí totiž projít důkladným výrobním postupem. Navíc je poháněna pouze stlačeným CO2, v závodech tak jde o setiny. V testovacích dnech se celý tým snažil, aby jejich monopost zajel úsek možná v co nejkratším čase.

CFR team ale i tak slaví úspěch, neobstál totiž pouze mezi českou špičkou, ale i mezi zahraniční. Ze čtrnácti týmů byly totiž i tři zahraniční, a to dva z Polska a jeden ze Slovenska. Příští rok chtějí Východočeši dosáhnout až na samotný vrchol českých závodů.

Ondřej Novotný